Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro

Jak zavést online objednávání v restauraci a na co vše se připravit

Online objednávky jsou všeobecným trendem. Že si zákazníci objednávají online v e-shopech knihu, kus nábytku anebo elektroniku, na to je každý zvyklý, dokonce si dnes v případě Tesly můžete objednat i auto! Vybírat věci online je pohodlné, lze to dělat skoro kdykoli a kdekoli a není u toho potřeba s nikým mluvit. A zrovna jídlo je jedna z těch věcí, které se objednávají opakovaně, takže online řešení se přímo nabízí! Jak do toho a na co vše se připravit, vám popíšeme dále.

Kdo jsou vaši zákazníci a co jim nabídnout

Pokud víte, ža vaši zákazníci patří mezi generaci, která už běžně používá techniku, určitě stojí za to, jim nabídnout online objednávání. Není potřeba nikomu vysvětlovat, o co jde. Logika je podobná, jako v běžném e-shopu, ale je zde potřeba počítat s odlišností v tom, že zákazník objednává zpravidla na určitý čas a chce co nejdříve vědět, že objednávka bude nebo nebude vyřízena. V tomto musí objednávkový systém plnohodnotně nahradit komunikaci po telefonu.

Kdo objednává jídlo online?

Víme to celkem přesně. Je to téměř 70 % lidí, tedy pokud jim tuto možnost nabídnete. Je to pro ně jednoduché. S tím, jak jsou ekonomicky aktivní lidé mladších generací, tak trend obecně směřuje k vyšším a vyšším číslům z onlinu.

Opakování matka moudrosti...?

Jak v čem; kolik času promarní zákazník, který si objednává například 2x týdně jídlo a pokaždé musí diktovat své jméno, adresu, telefon... A ten samý čas promarní obsluha u telefonu, která by během této doby určitě zvládla udělat prospěšnější práci.


Když se tedy rozhodnete, že chcete nabídnout online objednávky a nechcete platit někdy až astronomické provize zprostředkovatelským portálům, co Vás tedy čeká?

Ujasněte si nabídku

Na rozvoz není většinou možné nabízet veškerý sortiment, naopak je vhodné nabídnout jako doplněk něco, co v běžné nabídce nemáte (proč v nákupním košíku zákazníkovi neprodat ještě PET láhev s nápojem, na které máte slušnou marži?), tímto crosselingem můžete dospět k zajímavým doplňkovým příjmům bez práce.

Poraďte se s obsluhou

Ptejte se jich, na co se ptají vaši zákazníci a polaďte nabídku jídel, nápojů a rozvozu.

Dva weby jsou lépe než jeden?

Má být objednávkový systém samostatná stránka nebo může být součástí "hlavního" webu? Dlouhodobé měření ukazuje, že zákazníci chodí na web hledat 3 věci: otevírací dobu, kontakt a sortiment. Fotografie interiéru, povídání o tom, jak jsme před 20 lety začínali... to jsou sice pěkné informace, ale pro zákazníka, který má TEĎ HLAD anebo TEĎ chce objednat stůl, bezcenné. Proč tedy udržovat 2 weby, když vše zvládnete s jedním. Systém Adaptee Gastro vám umožní publikovat všechny informace, ale hlavně objednávat jídlo, což je to hlavní, proč vaše restaurace funguje.


Poté, co se rozhodnete pro správný objednávkový systém, je třeba jej zprovoznit na doméně, naplnit obsahem a jde se na to! Od vašeho rozhodnutí po spuštění to může trvat klidně i jen 3 dny, včetně naplnění všemi údaji.

 

Systém máte, obsluha jej umí používat a teď je potřeba vaše zákazníky naučit, ať přestají volat a chodí online.

Jak zákazníky ale naučit chodit na web místo telefonování?

Pravděpodobně na to přijdou časem sami, že to je lepší a rychlejší, nicméně pokud jim půjdete naproti, půjde to všechno rychleji. V restauraci máte tolik možností, jak zákazníky přesměrovat do online - je to váš facebook, váš web, letáček, vizitka... a třeba úsměv sympatické obsluhy s dovětkem "zkuste to příště online".

Pokud zákazníci uvidí, že služby, které jim spolu s online objednáváním nabídnete, jim čas ušetří ještě více, budou nadšeni - v našem Adaptee Gastro jsou to zdánlivé drobnosti, ale lidé je rádi využívají - ať je to třeba možnost uložení více dodacích adres, historie objednávek a samozřejmě placení kartou. Pro pizzu pak stačí vyběhnout jen narychlo a není třeba po kapsách lovit drobné.


A pokud jste se nerozhodli nebo si nejste jisti, i tak nás klidně kontaktujte, rádi s vámi pohovoříme jen tak u kávy.