Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro.

25. 10. 2023 • Ze světa gastra

Jak na lepší optimalizaci vašeho webu pro vyhledávače

Aby byla vaše restaurace v online prostoru vidět a aby se objevovala ve vyhledávání na vysokých pozicích, musíte mít svůj web dobře optimalizován pro vyhledávače, anglicky SEO friendly. Poradíme vám, jak na to.


Základním průvodcem tohoto článku bude nástroj Marketing Miner, který nabízí i v neplacené verzi zajímavé nástroje a také jednoduché rozšíření pro Chrome, které vám pomůže s meta daty. Pokud jsou vám tyto pojmy, cizí, nezoufejte. Vše vysvětlíme.

Co jsou klíčová slova

Jsou to spojení, která lidé zadávají do vyhledávače, aby našli to, co hledají. Když například uvažují nad koupou sedačky do obýváků, tak nejčastěji do vyhledávače zadají:





Z těchto 3 hledaných slov je sice nejhledanější sedačka, má však vysokou konkurenci (vybarvené číslo). To znamená, že na něj cílí hodně webů a dostat se nahoru ve vyhledávačích bude jednodušší se slovem pohovka, které má také skvělou hledanost a jeho konkurence je nižší. Volba klíčových slov je pro váš úspěch stěžejní.

Jak vytipovat klíčová slova

Podobně postupujte i u své restaurace, například si na stránkách Marketing Mineru zadejte heslo: restaurace + vaše město.


Vyjedou vám výsledky obecné výsledky, pokud si ale vyhledáte i další slova, spojená s vaší nabídkou, okruh se rozšíří. Pokud nabízíte pizzu a rozvoz k tomu, volba je jasná (zelená okénka):

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, číslo, Písmo

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku text, snímek obrazovky, číslo, Písmo

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku text, snímek obrazovky, číslo, Písmo

Popis byl vytvořen automaticky


Jelikož jste restaurace, která prodává pizzu, podívejte se také na to, jak si vede klíčové slovo: pizzerie + vaše město. V Třebíči má například toto spojení dobrou hledanost a nízkou konkurenci:

 


Slova, na které byste se tedy měli zaměřit jsou:

●            Pizzerie Třebíč, pizza Třebíč, pizza Třebíč rozvoz 

Začněte s metadaty

Když už víte, jaká klíčová slova jsou pro vás vhodná, používejte je ve svém obsahu. První, na co vaši potencionální zákazníci narazí jsou metadata – tedy text, který o vás vyběhne ve vyhledávači. Ten se skládá z titulku (title – červeně) a popisu (metadescription – zeleně):

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, řada/pruh

Popis byl vytvořen automaticky

 

Při jeho psaní mějte na paměti:

●            Titulek má obsahovat klíčová slova a jeho doporučovaná délka je do 60 znaků.

●            Popisek má čtenáře zaujmout, klíčová slova v něm nehrají až takovou roli a měl by se vejít do 155 znaků.


Metadata vybrané restaurace by mohly vypadat například takto:

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, řada/pruh

Popis byl vytvořen automaticky 

Pokud používáte rozhraní od Adaptee Gastro, tak si v něm titulek i meta description hravě upravíte:

 

Klíčová slova zakomponujte do webu


Abyste zjistili, jak jste na tom s metadaty pro vaši hlavní stránku i podstránky, instalujte si do prohlížeče Chrome tohle rozlišení – SEOMETA in 1 CLICK.

Jakmile ho máte, navštivte v Chromu svou webovou stránku, klikněte na rozšíření a na jeho ikonku:

 

Po rozkliknutí se vám objeví dialogové okno, ve kterém vidíte, jak vaše meta data vypadají:

 Obsah obrázku text, snímek obrazovky, software, Počítačová ikona

Popis byl vytvořen automaticky

 

Pokud s nimi nejste spokojeni, upravte je v backendu svého webu. Začněte hlavní stránkou a pokračujte u dalších podstránek. Dále klíčová slova zakomponujte i do obsahu webu, zejména do nadpisů H1, H2 a tak dále.


Tato malá změna by měla přinést ovoce a vy byste se mohli vyšplhat na přední příčky v hledanosti ve vyhledávači Google bez zaplacení si reklamy.

Připojte se ke stovkám spokojeným klientům

Získejte nejlepší tipy, novinky a lorem i psům do vašich schránek.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.