Zavoláme vám!

Zavoláme vám zpět a rádi se s vámi pobavíme o možnostech Adaptee Gastro

Jak na online marketing v restauraci

Online marketing v restauraci je poměrně specifická záležitost. Ale vzhledem k tomu, že cílová skupina je vlastně všude, máte široké možnosti, jak do toho.

Nejlepším marketingem restaurace je samozřejmě kvalita služeb a všeho, co se expeduje z kuchyně. Jenže i k tomuto je potřeba trošku zatopit pod kotlem, aby vás nacházeli noví zákazníci, ti stávající vás měli rádi anebo minulí (které jste třeba nedopatřením někdy naštvali) se znovu vrátili.

Facebook asi máte. Ale máte na něm co říct?

Problémem bývá často stav, kdy si založíte facebookovou stránku, protože "ji mají všichni", ale poslední příspěvek má datum mínus 12 měsíců. To není určitě dobrá vizitka - zkuste aspoň občas na facebook hodit fotku z vaší restaurace s poznámkou "Těšíme se na naše zákazníky". Pokud ani na toto nemáte čas, lepší facebook vůbec nemít. A naopak pokud to myslíte vážně, najměte si na tuto práci agenturu; nemusí to být drahé a před svými zákazníky vypadáte profesionálně. Koneckonců, na jakýkoli vzkaz na facebooku by měl někdo reagovat...

Recenze, hodnocení, to je to nejcennější

Nejcennější, co vám zákazníci (kromě prázdného talíře a tučného dýška) zanechají, jsou recenze na internetu. Může to být výše zmíněný facebook, ale dnes hodně populární průvodce na Google mapách, Tripadvisor... Nejběžnější služby je dobré mít pod palcem a dostávat aktivně informace, co tam kdo napsal, protože i když o tom třeba ani nevíte, recenzovat se zde dá i bez vašeho vědomí. 


Pokud ale s hodnocením umíte pracovat, je to pro vás jednak důležitý zdroj zpětné vazby, ale hlavně důležitý nástroj pro ostatní, podle kterého se rozhodnou, u koho dnes utratí své peníze za večeři. My jsme v Adaptee Gastro přidali speciální funkce, které umí vkládat žádost o hodnocení do automatických e-mailů nebo i na objednávkový web a počet recenzí se rázem zvýšil o 40%!

Vouchery a věrnostní karty

Disciplína, která už nemusí být nutně jen online, ale o to víc důležitá. Jak lépe svým zákazníkům poděkovat za to, že u vás utratili spoustu peněz, než jim dát odměnu? A nejlépe odměnu ve formě slevového voucheru. Ten může být pro konkrétního zákazníka anebo obecně platný pro všechny. Proč nevyhlásit třeba "Den spokojeného zákazníka" a na tento den rozeslat zákazníkům voucher na slevu 10 % s tím, že když jej rozšíří co nejvíce přátelům, akce se bude za týden opakovat? Sice vás to bude stát 10 % tržby, ale odměnou budou spokojení zákazníci a hlavně zákazníci noví! Adaptee Gastro má vouchery v sobě - nejen, že je umí generovat, automaticky sledovat jejich uplatňování, ale hlavne vám spočítá, jak efektivní vaše voucherová akce byla.


Výhodou promyšleného online řešení je to, že je navrženo právě pro gastroprovoz a hodně funkcí lze automatizovat a hromadně analyzovat. V provozu libovolné velikosti se dají vymýšlet různé finty, které se správným nástrojem v ruce a dobrým nápadem nemusí stát příliš peněz a budou fungovat. Nevěřte agentům s teplou vodou, kteří vám budou nabízet služby typu "10 000 fanoušků na facebooku za 399,- Kč" a další. Spolehněte se na svůj cit a vžijte se do zákazníků, vždyť i vy jste často v roli zákazníka.